Hjulskift og Opbevaring
Vores Skarpe Priser
DM Dækcenter er specialister i hjul og dæk. Derfor kan vi tilbyde god service, godt håndværk og endnu bedre priser på hjul og dæk.
Priser på Dæk og hjul
Special Tilbud
Gratis Batteri-test med Hjulskift eller Opbevaring.
*Værdi 200,-
.
Gratis Batteri-test
Gratis Batteri-test med Hjulskift eller Opbevaring.
*Værdi 200,-
.
Hjulskift
449
195,-
Inkl. afbalancering & Batteri Test
- Pris for 4 hele hjul.
- Inklusiv afbalancering.
- Hurtigt og nemt.
- Professionelt arbejde.
- Få en kop kaffe mens du venter.
- Gratis Batteri Test Værdi: 200,-
Opbevaring
499,-
per sæson
Inkl. hjulskift, afbalancering og batteri test
- Gratis Hjulskift.
- Fylder ikke hjemme hos dig.
- Opbevaret korrekt.
- Vi kontakter dig når det er tid til hjulskift.
- Gratis Batteri Test Værdi: 200,-
Ofte stillede spørgsmål om dæk og hjul
Hvis vi kigger på vores naboland Sverige, er der faktisk nogle gode retningslinjer.
Fra den 1. December til den 31. marts er det et lovkrav at have vinterdæk på.
Fra den 1. april til 30 november har man sommerdæk på.
En tommelfingerregel er, at montere vinterdæk omkring efterårsferien og sommerdæk omkring påske.
Vi tilbyder gratis hjulskift og afbalancering per sæson i forbindelse med opbevaring.
Spar pladsen hjemme hos dig selv, lad os tage os af det.
En opbevaring hos os er du sikker på dine dæk eller hjul bliver opbevaret korrekt.
Vi laver kontrol at dine dæk eller hjul inden de kommer på lager og noterer, hvis du skal have nye dæk på når du skifter igen. Såfremt dine dæk skal skiftes inden sæsonstart, kan vi klare det, mens de er på vores dækhotel.
Hvis dine hjul er i ubalance, kan det blive rigtig dyrt.
Et hjul i ubalance vil være ubehageligt at køre med, specielt ved høje hastigheder. Selv om du måske ikke kan mærke det når du kører bil, kan dine hjul godt være i ubalance, og dette kan slide voldsomt på bilens styretøj og undervogn.
Det er derfor en god ide at få afbalanceret dine hjul hver gang du skifter, og derfor er vores hjulskift altid inklusiv afbalancering.
Naturligvis kan du skifte din hjul selv, det er bare ikke optimalt.
Vi er dog specialister i dæk og gennemgår altid dine dæk for skader og slid.
Vi sikrer også, at hjulene monteres efter fabrikkens forskrifter, afbalancere dine hjul, spænder korrekt moment og sikrer, du køre med korrekt dæktryk.
Alt dette for kun 249,-
Vi skifter gerne hjul mens du venter. Det tager ca. en halv time for et hjulskifte og ca. en time for dækskifte, og du får tilbudt en kop kaffe til ventetiden.
Vi sætter ca. en time af til hjulskift. På den time er alle 4 hjul tjekket igennem, afbalanceret og skiftet.
Ved et dækskifte skifter vi dækket på din eksisterende fælg, dvs. gummidelen bliver skiftet. Dette kan f.eks. gøres, hvis du kun har et sæt fælge, men 2 sæt dæk (f.eks. sommer- og vinterdæk).
Ved et hjulskifte skifter vi fælgen, hvor dækket allerede er monteret. Dette gøres, hvis du både har sommer- og vinterhjul.
For os, er det ikke nødvendigt, at du er tilstede under et hjulskift. Vi har dog brug for nøgle til bilen, møtrikker/bolte til hjul.
Du er velkommen til at sætte bilen af på vores adresse, og hente den igen når den er klar. Det skal vi bare vide, når du booker din tid. Så giver vi besked, når bilen er klar til afhentning igen.
Hvis du derimod ønsker at vente, mens vi foretager hjulskift, kan du vente i vores venteområde med en kop kaffe.
Lovkrav til dækmønsterdybden er 1,6 mm. Vi anbefaler dog, at sommerdæk skiftes ved 2,8-3,0 mm, og vinterdæk skiftes ved 3,0mm for at bevare det bedste greb på vejen. Dog anbefaler vi også et skift af dæk hver 4-5 år, da der kan opstå revner i gummiet.
Men husk – det er meget individuelt, og kommer an på dit køremønster – herunder hvor meget du kører, hvilken bil du har mv. Hvis du er i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.
Skifter du ikke til vinterdæk, udsætter du dig selv og dine medtrafikanter for en meget stor risiko, hvis du kører i vinterføre. Dine sommerdæk griber ikke godt nok fast i vejen, når der bliver koldt. Dermed får du en meget længere bremselængde. Ofte vil de almindelige dæk bruge en til to gange så lang bremselængde som vinterdæk.
De informationer vi har brug for at vide, står alt sammen på dækket. Vi har brug for informationer om højde, bredde og tommer på dækket – f.eks. 165/55R14. Hvis du er i tvivl om, hvordan du ser det, er du velkommen til at kontakte os.
Det er tilladt at køre med pigdæk i Danmark fra 1. november til 15. april.
Skal du til udlandet og ønsker at køre med pigdæk, er der forskellige regler for kørsel med pigdæk.
Siden 2014 har der været er krav om, at alle fabriksnye personbiler er udstyret med det automatiske dæktryk overvågningssystem – TPMS. Der skal være TPMS på både vinter- og sommerdæk. Der er ikke et krav om, at TPMS skal eftermonteres på ældre biler
Vi har altid TPMS på lager.
M+S betyder “mud+snow”. For at et dæk kan betegnes som vinterdæk, skal det på siden være mærket med M+S (Mud + Snow, altså mudder og sne) samt et bjerg- og snefnugsymbol. Det er samtidig et lovkrav, at der skal sidde M+S mærkede dæk på alle fire hjul på en personbil. Man kan altså ikke nøjes med at skifte et to eller tre hjul til M+S-typen.
Det korte svar er ja.
Dine hjul skal efterspændes efter 100 km. Dette er for at sikre, at dine hjul sidder fast, og ikke risikerer at falde af ved møtrikken/bolten.
Når du har fået skiftet hjul hos os, behøver du ikke booke tid til en efterspænding. Du kommer bare forbi, når du har kørt +/- 100 km., så efterspænder vi det med det samme og uden beregning.
Et batteri taber løbende evnen til at holde strøm, og specielt når der er koldt er det sværere for et batteri at holde på strømmen, og det er derfor meget normalt at man ser biler løber tør for strøm om vinteren efter en nat med frost, eller en weekend hvor de ikke har kørt.
Det er derfor en god ide at få ens batteri testet og evt skiftet inden vinteren.
Skal vi hjælpe dig med dine dæk og hjul?
Tøv ikke, kontakt os i dag og vi hjælper dig med dine hjul og dine dæk.
Er der andet vi skal hjælp med, så kontakt os gerne.

Husk at vi kan finansiere rentefrit op til 15.000,-